Laser Food registra a Europa la marca ‘Natural Branding’ per a referir-se a l'etiquetatge natural de productes agroalimentaris amb làser

23/10/2018

“L'ús del làser redueix en un 99’5% la petjada de carboni que genera en el medi ambient l'etiquetaje de productes amb plàstic”, assegura el CEO de la companyia

L'empresa valenciana Laser Food, instal·lada en el Parc Científic de la Universitat de València, ha registrat a Europa la marca ‘Natural Branding’ per a referir-se a a l'etiquetatge natural de productes agroalimentaris mitjançant el marcat làser, tecnologia que va patentar en 2007 juntament amb la Universitat de València.

“El nou nom reflecteix millor els beneficis ecològics del sistema. Després de nombrosos estudis de mercat per a trobar un concepte amigable amb el qual acostar-se al consumidor, hem observat que ‘Natural Branding’ té un impacte molt positiu en aquelles persones conscients amb la cura del medi ambient”, explica Jaime Sanfelix, CEO de la companyia.

En l'actualitat Laser Food suma unes 70 màquines làser distribuïdes especialment en el nord d'Europa (Dinamarca, Noruega, Alemanya, Holanda, França, Itàlia, Espanya), Llatinoamèrica (Mèxic, Brasil, Xile), Àfrica (el Marroc) i Àsia (Israel, Xina, Hong Kong). En aquesta progressiva expansió compta des de 2014 amb el suport del gegant nord-americà JBT Corporations, “el qual ofereix als nostres clients un servei de manteniment i assistència a través de la seua infraestructura logística en 34 països de tot el món”.

“L'impuls al nostre creixement es va produir amb la comercialització dels productes BIO, els consumidors dels quals sí reclamen una reducció dràstica de l'ús del plàstic”, assenyala Sanfelix, qui subratlla: “En l'actualitat, en els supermercats amb una oferta mixta, les verdures i fruites ecològiques es diferencien paradoxalment per anar envasades en caixes embolicades en plàstic per a evitar que es confonguen”.

Naranja Laser Food_webTaronja etiquetada amb la tecnologia de Laser Food

El naixement del marcat làser

El desenvolupament d'aquesta tecnologia làser, específica per a inscripció de qualsevol imatge, codi o logo sobre la superfície dels aliments, data de 2007. Amb l'objectiu d'eliminar les tradicionals etiquetes de paper que són pegades amb adhesius, Laser Food i investigadors de l'Institut de Ciències dels Materials de la Universitat de València (ICMUV) van donar amb els requisits i paràmetres necessaris per a implantar una tecnologia viable, sostenible i rendible per a l'etiquetatge, la identificació i la traçabilitat de productes alimentosos.

En el seu periple per introduir la tecnologia en el mercat, l'empresa va invertir 1,2 milions d'euros a través del Programa Europeu ‘Laser Mark’, concedit per al període 2010-2013. Entre els seus assoliments, cal citar l'aprovació de la Comissió Europea, “per unanimitat de tots els estats membres”, de l'ús d'aquesta tecnologia en el continent.

En 12 anys de treball l'empresa afirma haver invertit més de 5 milions d'euros, “que ara estem recapitalitzant”. “Hem creat alguna cosa que ja és història. Hem creat un sector que s'està ara mateix desenvolupant a tot el món. L'objectiu ara és popularitzar aquesta tecnologia viable”, assegura Sanfelix.

Bodegon Laser Food_webFruites i verdures etiquetades amb la tecnologia de Laser Food