Empreses i instituts d'investigació del Parc Científic s'han reunit amb el director acadèmic de Títols Propis de la Universitat de València, Pedro Morillo, i el director gerent de la Fundació ADEIT, Antonio Aracil, per a analitzar el nou projecte de títols propis de la universitat tenint en compte les seues necessitats específiques. "L'objectiu d'aquests postgraus és servir una formació de qualitat adaptada a cada moment a la realitat de l'evolució dels coneixements i també de les activitats empresarials", ha subratllat Pedro Morillo.
Sobre aquest tema, ha indicat que "són dos els motius que impulsen a incrementar les relacions de les empreses i instituts amb el gestor d'aquests títols, ADEIT". D'una banda, la hiperespecializació, és a dir, "la necessitat de formar a estudiants en àrees de coneixement tan tremendament noves sobre les quals els graus oficials no poden estar actualitzats. L'evolució de les tecnologies és molt més ràpida que el procés d'acreditació d'Aneca". I en aquest sentit, la Universitat de València cerca “ser referència en aquesta àrea de coneixement, servir formació de qualitat i actualitzada”.
"El segon dels objectius de les empreses", ha continuat Morcillo, "és utilitzar els postgraus com a canal on aconseguir recursos humans especialitzats i ben formats per a la seua organització". "El propòsit final en l'àmbit de la innovació és la sistematització de la relació universitat-empresa/instituts", ha sostingut el director general d'ADEIT, Antonio Aracil.
En la trobada diverses companyies han manifestat el seu interès a participar en el disseny d'aquests títols avalats per la Universitat i que han d'excedir les 30 hores de formació. Entre ells, el responsable de la multinacional informàtica Red Hat, Carles Valentines, qui ha indicat que "és important l'agilitat de transmetre nous continguts que canvien molt ràpid per a reciclar al nostre equip tècnic, en la seua majoria egressats de la Universitat de València. La microespecializació és un punt clau".
Ho ha constatat, Marcos García, responsable de la companyia industrial B&R, qui és professor d'un títol propi d'Indústria i Automatisme en l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria (ETSE). "Els estudiants coneixen d'aquesta manera la nostra oferta tecnològica". Per la seua banda, diverses companyies biotecnològiques han proposat la creació d'un títol propi orientat al màrqueting científic.
La convocatòria de nous cursos s'obrirà el pròxim mes desembre i al març està prevista la seua aprovació. El curs s'iniciarà al setembre de 2019, encara que és possible avançar la seua obertura a juny. Les empreses poden acordar amb la Universitat un dels següents quatre tipus de convenis: patrocini, pràctiques, comercialització o universitat estrangera. "Si en qualsevol època de l'any una empresa ens presenta una formació per a un col·lectiu específic o reduït, la seua engegada es realitzarà de manera automàtica", ha explicat Pedro Morillo.