Grup Ubesol factura 284 milions en 2023, un 5,8% més, i obté un benefici de 9,7 milions

29/04/2024

Grup Ubesol, amb seu en l'àrea empresarial del Parc Científic de la Universitat de València (PCUV), va obtindre en 2023 una facturació total consolidada de 284 milions d'euros, la qual cosa representa créixer de nou un 5,8% respecte als 268 milions d'un any abans. El grup, especialista en la cura personal i de la llar, va obtindre un benefici net de 9,7 milions d'euros, encara que està lluny encara d'aconseguir les xifres prepandèmia, quan va superar els 20 milions d'euros

A diferència d'exercicis anteriors, enguany ha tornat a ser el mercat nacional el que ha crescut més en vendes, especialment de la mà de Mercadona, el seu principal client. Estos resultats són un reflex del compromís constant amb la qualitat contundent i el servici per part de tot l'equip de Grup Ubesol, el qual compta amb oficines i laboratoris en l'àrea empresarial del Parc Científic de la Universitat de València (PCUV).

Quant a la internacionalització, especialment la venda a multinacionals està ajudant el grup a reforçar el seu expertise i millorar el seu coneixement en processos i proveïdors, alhora que implica noves exigències en els processos productius. Precisament, este compromís amb la qualitat contundent li ha portat a renovar amb èxit, en les seues tres plantes, la certificació IFS HPC, que avalua els processos de producció per a garantir la qualitat i seguretat dels productes.

La reinversió és una constant en el grup, que, en els últims cinc anys, ha dedicat més de 66 milions d'euros a esta partida, posicionant-se com un dels principals fabricants de tovalloletes, gels de bany, xampús i desodorants d'Espanya

Quant a les inversions del grup, s'han destinat 7,5 milions d'euros principalment a la millora de la capacitat productiva, amb la posada en funcionament de diferents automatitzacions, així com una millora de programari en les línies d'alta velocitat. La reinversió és una constant en el grup, que, en els últims cinc anys, ha dedicat més de 66 milions d'euros a esta partida, posicionant-se com un dels principals fabricants de tovalloletes, gels de bany, xampús i desodorants d'Espanya. I, per a seguir esta senda de fort creixement, en 2024 està previst tornar a invertir més de 20 milions d'euros per a reforçar les seues plantes de producció i poder així complir amb els forts creixements dels seus clients.  

Linea_Jabonesmanos_LaboratoriosMaverick_NoticiaAmpliada

Intel·ligència Artificial, Talent i Sostenibilitat

Respecte a la resta de pilars clau del pla  estratègic 20-25, la transformació digital continua avançant amb passes de gegant en Grup Ubesol, que està sent pioner en la implantació de la Intel·ligència Artificial generativa en tots els seus processos i en la formació de la plantilla per a extraure el màxim valor a esta tecnologia.

Quant a la gestió del talent,  l'empresa no sols continua apostant per la creació d'ocupació de qualitat (en 2023 ha augmentat un 12% la plantilla, que supera les 1.000 persones), sinó que també ha ampliat les seues polítiques internes en matèria de conciliació.

L'aposta decidida de Grup Ubesol per millorar el seu impacte social i ambiental en l'entorn li ha portat a desenvolupar el seu pla de sostenibilitat 2030, un full de ruta que es regix pels criteris ASG.

Ha creat un departament de responsabilitat corporativa, que s'unix al ja existent de comunicació, per a desenvolupar un pla estratègic que aborde els desafiaments socials i ambientals de les entitats locals pròximes a les seues tres plantes d'Atzeneta d'Albaida (València), Ulldecona (Tarragona) i Sant Ferran d'Henares (Madrid).

"És per això que, de cara al 2024, continuem reinvertint fortament en la companyia, per a poder seguir el creixement dels nostres clients", Jorge Úbeda, CEO de Grup Ubesol

En l'àmbit mediambiental i dins de l'objectiu Net Zero d'emissions GEI, es proposa reduir la seua petjada de carboni en el període 2020-2030, fer un ús més eficient dels recursos naturals, aconseguir un 95% en la circularitat de residus, avaluar al 100% de proveïdors estratègics i aconseguir que el 75% dels productes continga més del 90% d'ingredients d'origen natural.

Dins del procés de professionalització que el grup familiar ha reforçat en els últims anys, s'ha enfortit el govern corporatiu amb la creació d'un Consell d'Administració, al qual s'han incorporat professionals independents que compten amb gran experiència en la gestió i control empresarial i estan alineats amb els valors del grup.

El CEO de Grup Ubesol, Jorge Úbeda, destaca que "el 2023 ha sigut un any de normalització de les cadenes de subministrament, la qual cosa ens ha permés millorar lleugerament els marges, gràcies a optimitzacions en els processos productius, així com en els costos d'aprovisionament. El compromís per mantindre'ns ferms amb la qualitat contundent tots els dies i un servici excel·lent, ens convertix en un soci de confiança"

"És per això que, de cara al 2024, continuem reinvertint fortament en la companyia, per a poder seguir el creixement dels nostres clients, especialment de Mercadona, amb l'objectiu d'augmentar la competitivitat en tots els nostres processos i continuar sent líders en les categories en les quals som especialistes", afig Úbeda. 

Notícia en els mitjans

https://valenciaplaza.com/encuentra-aire-acondicionado-perfecto-consejos-expertos

https://www.levante-emv.com/economia/2024/04/16/grupo-ubesol-factura-284-millones-101155401.html 

https://www.lasprovincias.es/economia/grupo-ubesol-factura-284-millones-tiron-mercado-20240416002658-nt.html 

https://www.eleconomista.es/retail-consumo/noticias/12770833/04/24/el-fabricante-de-toallitas-de-mercadona-ubesol-multiplica-su-beneficio-por-8-hasta-97-millones.html