Sala de premsa | PCUV

L'ecosistema innovador d'APTE i la plataforma DISRUPTIVE es donen cita en el Digital Enterprise Show de Màlaga

Written by admin | 16/06/2025

L'Associació de Parcs Científics i Tecnològics d'Espanya (APTE), de la qual forma part el Parc Científic de la Universitat de València (PCUV), participarà un any més en el DES (Digital Enterprise Show 2025), l'esdeveniment mundial de referència en transformació digital, que tindrà lloc del 10 al 12 de juny en el Palau de Fires i Congressos de Màlaga (FYCMA)

APTE assistirà amb una delegació integrada per mig centenar de representants d'empreses i entitats pertanyents als parcs membres de l'associació, així com de la Plataforma Tecnològica Espanyola de Tecnologies Disruptives (DISRUPTIVE). El DES es consolida com el major fòrum professional d'Europa especialitzat en innovació i digitalització, reunint més de 400 empreses expositores i 17.000 assistents internacionals. Entre els temes clau que s'abordaran destaquen la intel·ligència artificial, la computació quàntica, la ciberseguretat i la gestió intel·ligent de dades.

D'esta manera, APTE comptarà amb un estand al costat de la Plataforma Tecnològica Espanyola de Tecnologies Disruptives (DISRUPTIVE), que compta amb finançament del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats a través de l'Agència Estatal d'Investigació.

Dins de les activitats programades, el dimecres 11 de juny, de 10.30 a 13.00 hores, DISRUPTIVE organitzarà una trobada B2B presencial entre entitats dels parcs científics i tecnològics membres d'APTE i participants de la plataforma. 

Dos taules redones centrades en la transformació digital

Eixe mateix dia, a les 13.30 hores, APTE celebrarà una taula redona en l'espai ‘Espanya Empresa Digital by Lenovo’, centrada en el paper dels parcs científics i tecnològics en la transformació digital, moderada per Soledad Díaz, directora gerent d'APTE. Participarà Pedro José Martínez Córdoba, regidor de Promoció Econòmica i Comerç de l'Ajuntament de Salamanca, en representació de Salamanca Tech; Marian Ibarrondo Unamunzaga, responsable de desenrotllament empresarial del Parc Tecnològic d'Euskadi; i Natalia Pérez, directora de Comunicació, Innovació i Relacions Institucionals de Màlaga TechPark (PTA). 

A les 16.00 hores, en eixe mateix espai, DISRUPTIVE organitzarà una altra taula redona sobre tecnologies digitals clau per a accelerar la transformació digital, moderada per Elena García, coordinadora de projectes i xarxes d'APTE. Intervindrà Jordi García Castillón, fundador i CEO de CiberTECCH (eHealthAI Startup); Carlos Battyán Soldano, CEO i director de Menntun; Manuel Achúcarro Fernández, regional manager en Xitaso; i Raúl Orduna Urrutia, director de seguretat digital en Vicomtech.

La jornada finalitzarà a les 18.00 hores en l'estand d'APTE (2B204) amb una trobada amb Anto Recio, responsable d'innovació social digital del Parc Científic i Tecnològic d'Extremadura. En esta sessió s'abordaran les oportunitats actuals en projectes europeus i les estratègies per a accedir a ells.

Sobre l'APTE 

L'Associació de Parcs Científics i Tecnològics d'Espanya  es va crear en 1989 com una associació sense ànim de lucre l'objectiu principal del qual és col·laborar, mitjançant la potenciació i difusió dels parcs científics i tecnològics, a la renovació i diversificació de l'activitat productiva, al progrés tecnològic i al desenrotllament econòmic. Actualment compta amb 60 parcs membres repartits per tota la geografia espanyola, entre els quals es troba el Parc Científic de la Universitat de València (PCUV). 52 d'ells són parcs Socis, és a dir, plenament operatius, 4 són Afiliats que estan en procés de desenrotllament i finalment 4 membres Col·laboradors. Estos parcs van acollir en 2023 a 5.908 entitats que van facturar 28.917 milions d'euros. Estes empreses proporcionen ocupació més de 161.435 persones, de les quals 38.656 es dediquen a tasques d'I+D.

Font: APTE