La tecnologia de Laser Food rep el segell ‘Solar Impulse’ com una de les 1.000 solucions eficients del món

22/02/2021

El marcat làser de l'empresa valenciana, especialment utilitzat per a identificar fruites i verdures, ha sigut reconegut per contribuir a la protecció del medi ambient i proporcionar rendibilitat econòmica als agents involucrats

Va ser en 2006 quan Laser Food, empresa situada en el Parc Científic de la Universitat de València, va començar a desenvolupar la tecnologia Natural Branding, una alternativa industrial a l'etiquetatge tradicional de fruites i verdures que no necessiten cap mena d'input.

La seua tecnologia consisteix a realitzar una marca permanent amb làser en la pell de la peça que es vulga identificar, la qual cosa permet prescindir de materials auxiliars com a plàstic, tinta, cola o paper. A través d'aquest sistema innovador, “Laser Food contribueix a reduir petjada de carboni per l'ús d'etiquetes en un 99,9%”, assegura Jaime Sanfelix, CEO de la companyia.

Per la utilitat de la seua tecnologia i pel seu compromís amb el medi ambient, Natural Branding ha rebut el segell 'Solar Impulse', impulsat per Solar Impulse Foundation i per la World Alliance for Efficient Solutions, una aliança global que reuneix empreses líders mundials, així com les principals institucions públiques del món i diverses ONGs. Aquesta distinció la reconeix com “una de les 1.000 solucions eficients del món”, subratllen les entitats organitzadores.

Neta i eficient mediambientalment

Per a Jaime Sanfelix, “aquest segell suposa un gran reconeixement a la trajectòria d'innovació de l'empresa en l'àmbit de la millora mediambiental. En Laser Food no sols millorem processos en la indústria a la qual aportem la nostra solució, sinó que també ho fem amb una tecnologia neta i eficient mediambientalment. Aquesta és la importància d'aquest segell i el que reconeix”.

sello solar impulse

La solució de Laser Food té com a objectiu reduir la quantitat de residus de paper i plàstic que genera el sector de l'agroalimentació en eliminar les etiquetes adhesives en fruites i verdures, així com els envasos de plàstic d'aquests productes. A més, “el cost d'etiquetar 1.000 peces de fruita amb Natural Branding és de 0,5€, és a dir, suposa 0,0005€ la peça, per la qual cosa aquesta tecnologia, a més de ser sostenible, és també assequible”, destaca.