En el marc d'un nou Speed-Cafè Networking, al qual Rosell ha acudit com a ponent convidat per a presentar l'oferta tecnològica de S2 Grupo així com el programa de mentors de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València, el directiu ha insistit que els responsables d'empresa han de ser "molt conscients de la informació de valor que tenen, des de patents a línies de recerca de R+D, passant per dades de clients".
En aqueix sentit, ha subratllat que "tot el que té importància per a l'empresa no ha de dipositar-se mai en un núvol. Qui controla a l'empleat d'un núvol que se situa en un país com Kazakhstan i que cobra 20 euros al mes? Si arriba algú que li ofereix 1.000 euros per les dades, no crec que dubte a vendre-les".
En aquesta línia, ha advertit de la necessitat de canviar la contrasenya que per defecte lliura l'empresa telefònica i actualitzar-la per una nova que continga "com a mínim 12 caràcters. Parle d'enguany, perquè el pròxim pot ser que es requereix més caràcters per a evitar ser descoberta". "És a dir, la política de contrasenyes ha de ser prioritària en l'empresa".
Així mateix, ha recomanat "no clicar en enllaços ni descarregar arxius que no siguen d'emissaris coneguts. Poden donar lloc a un accés remot del terminal (ART) des del qual aniran a poc a poc exfiltrant i robant els nostres arxius". "La forma de robar dades pot ser des d'allò més bast fins allò més sofisticat, apel·lant moltes vegades als nostres interessos", ha destacat Rosell, qui ha remarcat: "En tot el que no costa diners, vosaltres no sou el client, sou el producte".
Finalment, Rosell, qui s'ha revelat desconfiat per professió, ha insistit que "no us connecteu físicament en qualsevol lloc, desconfieu fins i tot del passador de diapositives".
Aquests quatre consells, "mínimes precaucions", deriven de l'experiència de més de dues dècades de S2 Grup. L'empresa que van constituir en 1999 José Miguel Rosell i Miguel Ángel Juan amb capital 100% valencià per a desenvolupar plataformes de vigilància i intel·ligència en entorns empresarials hui compta amb més de 230 empleats repartits a Espanya, Brussel·les, Colòmbia i Mèxic i 14 milions d'euros invertits en el desenvolupament de tecnologia pròpia per a la ciberseguretat dels entorns financer, de transports, de salut i de defensa, entre uns altres.
"Si en 2010 el 90% del nostre negoci es realitzava a València, hui és solament un 16%. Treballem amb el Centre de Resposta a Incidents de la Generalitat, on es detecten 3.500 incidents a l'any, el CNI, el Ministeri de Defensa i la Casa Real, entre uns altres", ha apuntat.
"Nosaltres venem tecnologia i per a qui no ho pot pagar oferim el subministrament d'un servei de vigilància. Comptem amb una central d'alarmes que treballa les 24 hores els 7 dies de la setmana i que es dedica a detectar anomalies en els sensors que col·loquem en les empreses. Cada dia esdevenen atacs. Una amenaça persistent avançada pot suposar la dedicació exclusiva de 9 enginyers durant sis mesos tractant de solucionar-la".
José Miguel Rosell és un dels directius referents que formen part del programa de Mentors de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València. "Solament pel networking amb Carlos Bertomeu, que ens explica com ha creat Air Nostrum, i per escoltar al president de Baleària, us assegure que val la pena acudir a aquest espai coworking. No anem a definir la teua línia de negoci, però tal vegada sí et fem preguntes que et facen repensar alguns aspectes".
Sobre aquest tema, la directora de la càtedra, Encarna Mazón, ha assenyalat: "Per a accedir a aquesta mentorització tan sol heu d'escriure'ns un correu electrònic a catedraculturaempresarial@adeituv.es i explicar-nos en què treballa la vostra empresa".
El desdejuni ha conclòs amb la presentació de quatre noves companyies instal·lades en el 'Semillero' d'empreses del PCUV en el campus de Tarongers: Abrentia, Drawfolio, BR5 Activate y Euroimpulse Network.