La empresa Q’omer, seleccionada pel programa CRECE de UnLtd Spain

21/07/2017

La start-up valenciana Q’omer BioActive Ingredientes S.L. és un dels sis projectes nacionals pels quals ha apostat l'última edició del programa CRECE d'UnLtD Spain. Aquesta llançadera compta amb el suport econòmic d'Edmond de Rothschild Foundations per a promoure i impulsar l'emprendiment d'impacte social demostrable a les ciutats i en l'agroalimentació sostenible.

Instal·lada en el Parc Científic de la Universitat de València des d'abril de 2014, Q’omer B.I. ha desenvolupat un servei de provisió d'ingredients bioactius i matèries primeres presents en productes naturals, saludables i sostenibles. “Totes les activitats de Q’omer B.I. es realitzen implementant l'enfocament Sourcing with Respect de la Union for Ethical BioTrade, que promou la conservació de la biodiversitat, respecta els coneixements tradicionals i assegura una distribució equitativa dels beneficis”, explica el seu CEO i enginyer en Tecnologia dels Aliments, Juan David Escobar.

Especialment es dediquen al subministrament de farines de chia, quinoa i maca; olis vegetals de rosa mosqueta, llavor de chia i jojoba; i antioxidants naturals com hidroxitirosol i llavor d'oliva. I ofereixen un servei de consultoria per a la incorporació de tals ingredients en recerques universitàries de R+D i en l'elaboració d'aliments, complements dietètics, cosmètica o insums agrícoles.

Més de 80 empreses candidates

Per a Q’omer B.I., formar part d'aquest programa estatal suposa “un rellevant reconeixement com a empresa social, amb ampla capacitat de creixement i consolidació. Cal considerar que d'entre més de 80 empreses candidates, solament 19 van passar la primera fase de selecció i únicament 6 han entrat en el programa”, subratlla Escobar. A més, “és una oportunitat única per a poder millorar i incrementar les nostres oportunitats de mercat, generar impacte social, consolidar els avanços realitzats i projectar-nos a futur”, explica Alicia Carpio, responsable de comunicació i de mesurament d'impacte social de la start-up.

Gràcies a la seua inserció en el programa CRECE, Q’omer B.I. comptarà fins a desembre amb assessorament personalitzat per a elaborar un pla estratègic de creixement i inversió. A més, rebran formació en màrqueting estratègic, àmbit legal, comunicació i finançament. “L'objectiu últim d'aquesta iniciativa és donar visibilitat a empreses socialment responsables, cada vegada amb major cabuda en la societat d'avui”, assegura Juan David Escobar.

A més de l’empresa  valenciana, han sigut seleccionats dos projectes de Catalunya i tres de la Comunitat de Madrid. Tots ells pretenen resoldre importants mancances en l’àmbit de l’agroindústria i les ciutats com són el desaprofitament alimentari, el consum descontrolat de plàstic, la soledat de les persones majors o l’accés a una alimentació ecològica i saludable.