Al juny de 2017 Q’omer Bioactive Ingredients, allotjada en el Parc Científic de la Universitat de València, treballava en exclusiva per a la indústria cosmètica com a proveïdor de matèries primeres i ingredients naturals, saludables, assegurances i sostenibles. Hui, després de ser una de les cinc signatures espanyoles guanyadores del Programa Crece d'Unltd i The Edmond de Rothschild Fundations, "hem entrat en els sectors d'alimentació i complements nutricionals”, subratlla Juancho Escobar, CEO de l'empresa.
"Aquest creixement explica que, a nivell de facturació, en el primer trimestre de 2018 ja hàgem aconseguit el 90% de tota la facturació de 2017. Hi ha bona projecció per a enguany", explica Escobar.
Juancho ha arribat al Parc Científic amb el reconeixement que ahir, 11 d'abril, li van lliurar els organitzadors del programa a Madrid a manera de cloenda. Aquesta convocatòria "va més enllà del suport financer, va sobre crear una estratègia real en l'impacte social", va destacar el director d'empreniment i salut del grup de banca privada, Angelo Konian. Per la seua banda, la directora de programes d'Unltd, Ana Ruíz, va informar que tots els projectes guanyadors "han augmentat el 36% en facturació, 250% en finançament i 50% en ocupació".
P. Amplies oferta de negoci…
R. Aquest programa ens ha donat l'impuls necessari per a accedir als sectors de l'alimentació i complements nutricionals. Fins ara havíem rebut requeriments d'aquests sectors, però no ens atrevíem a desenvolupar aquestes línies d'aprovisionament sostenible. No obstant això, amb l'assessorament i mentorització de David Hayon ara distribuïm grans i farines de cereals andins, entre ells amaranto, chia, quinoa, així com olis rics en àcids grassos poliinsaturat (omegues). Els nostres clients han augmentat un 30% i treballem amb mitjanes i grans empreses espanyoles. En sis mesos hem passat de facturar quilos a tones i la tendència és positiva.
P. Què has guanyat després de realitzar el Programa Crece?
R. Hem guanyat en estratègia, networking i contactes, a més d'una subvenció a fons perdut. Hem après a millorar la lectura de l'entorn de negoci, valorar els compromisos que adquirim envers els productors i amb els nostres clients per a prendre les decisions adequades que reforcen l'èxit i ens permeten una projecció de creixement totalment diferent. Addicionalment, també ens ha servit per a dissenyar la posada de valor de Q’omer i l'estratègia de comunicació, per a la qual cosa vam tenir l'acompanyament decisiu de Carlos Montalvo, un estrateg decisiu, i Ana Ruiz.
P. Quina és aquesta proposta de valor?
R. Els nostres agricultors utilitzen pràctiques sostenibles, són respectuosos amb l'entorn, mantenen un equilibri de gènere i no treballen amb xiquets. Són elements que, en general, un empresari no verifica. Amb el programa hem inclòs en la nostra empresa la Teoria del Canvi, la qual ens obliga a tenir aquesta metodologia de treball; és a dir, no podem treballar amb qualsevol productor, no puc anar a qualsevol exportador, hem de verificar la cadena i conèixer com obtenen els seus productes i aqueixos elements socials ens fan diferents. Q’omer ha establit un model de negoci inclusiu basat en la sinergia amb productors i el coneixement científic. Això permet millorar l'eficiència dels nostres processos i garantir la qualitat dels productes.
A més del Programa Crece, enguany Q’omer Bioactive Ingredients S.L. està participant en el programa d'internacionalització Xpande de Càmeres d'Espanya; ha sigut guanyadora del programa de Landing Internacional de la xarxa Agroinncuba-Cyted, que li ha permès establir xarxes de treball a Colòmbia; i ha format part de les missions de cadenes de valors sostenibles i inclusives del Programa Impact + de l'ICEX.
Etiquetes: