Sala de premsa | PCUV

Q’omer distribuirà els seus productes a Colòmbia després de la seua estada amb el Programa de Landing de la xarxa Cyted-Agroinncuba

Written by admin | 10/05/2018

La startup valenciana Q’omer BioActive Ingredients S.L., allotjada en el Parc Científic de la Universitat de València, serà accionista de la nova distribuïdora que a principis de 2018 obrirà les seues portes a Colòmbia per a proporcionar la seua oferta comercial, açò és, ingredients bioactius i matèries primeres presents en productes naturals, saludables i sostenibles. Per al CEO de la companyia, Juan David Escobar, “començar així la nostra fase de creixement és el resultat més destacable de la meua estada en el país llatinoamericà gràcies al Programa de Landing Internacional de la xarxa Cyted-Agroinncuba".

Sota la guia del director del Parc BioPacífico, Edwind Giraldo, que li ha fet de mentor, el responsable de Q’omer Bioactive Ingredients ha passat dues setmanes visitant part del teixit empresarial, així com centres d'innovació de Bogotà, Cali i Manizales. “Un altre dels atractius d'aquesta experiència ha sigut poder conèixer d'a prop projectes de R+D de la Universitat de Caldas (Manizales), la Universitat Catòlica (Manizales), la Universitat Nacional de Colòmbia (seu Manizales), la Universitat dels Andes (Bogotà) i la Universitat Tadeo Lozano (Bogotà)”, ha subratllat Juan David Escobar.

Segons Escobar, els avantatges d'aquest programa de landing internacional per al qual va ser seleccionat el passat mes d'octubre han sigut fonamentalment “l'oportunitat d'estar en un país destí que m'interessa i la generació d'una agenda comercial i d'estratègia de negoci que difícilment jo haguera pogut tancar des d'Espanya”. En aquest sentit, l'assistència a la presentació de l'Informe Nacional de Competitivitat de Colòmbia 2017-2018 “em va permetre conèixer en quina situació estan els sectors d'interès”. Estima que entrar en contacte amb l'entorn productiu de Colòmbia “suposarà beneficiar a 7.200 famílies en risc d'exclusió, que provenen del conflicte social i armat colombià. La nostra pretensió és posar en valor les cadenes d'ingredients que conreen i afegir-los a productes de consum saludable d'alt valor afegit”.

Empreniment social

“Paral·lelament”, apunta, “he pogut traslladar la meua experiència com a empresa social als emprenedors de Colòmbia”. En aquesta línia, Juan David Escobar insisteix que “l'enfocament de negoci de les incubadores colombianes no pot ser netament financer, sinó que ha de contemplar únicament empreses que generen una tornada en tres nivells: econòmic, social i mediambiental”. “De no ser així, d'ací a 30 anys no podrem tenir benestar. L'economia circular, l'economia verda i la bioeconomia han de ser imperatius per als parcs científics i per a qualsevol model empresarial”, sosté el responsable de l'empresa social Q’omer.

La xarxa Agroinncuba ha llançat enguany, amb el suport de Cyted (Programa Iberoamericà de Ciència i Tecnologia per al Desenvolupament), un programa pilot de Landing Internacional orientat a donar suport a la internacionalització de spin-offs i startups del sector agroalimentari en els mercats iberoamericans i europeus. "Aquesta iniciativa pretén ser una oportunitat perquè emprenedors d'aquesta àrea econòmica puguen accedir a nous mercats, al mateix temps que desenvolupar el seu negoci a escala internacional", ha explicat el coordinador de la xarxa, Juan Antonio Raga.

A més de Q'omer Bioactive Ingredients, han sigut seleccionades per a participar en aquest Landing Internacional les companyies Alluagro (Brasil), Prevenzia (Chile) i Abeja Maestra (Argentina).