Sala de premsa | PCUV

Quimacova, associació d'empreses del sector químic, tria a Bia Seguridad Industrial per a gestionar la CAE dels seus membres

Written by admin | 09/03/2018

L'Associació Química i Mediambiental del Sector Químic de la Comunitat Valenciana, QUIMACOVA, ha triat la plataforma digital de Bia Seguridad Industrial per a dur a terme la coordinació d'activitats empresarials (CAE) dels seus membres. Aquesta eina ha sigut desenvolupada per la consultora allotjada en el Parc Científic de la Universitat de València.

"Som conscients dels reptes que suposa per a les empreses del sector la prevenció de riscos i el control sobre els múltiples actors que intervenen en els processos inherents a l'activitat; igualment, som coneixedors de la gran quantitat de recursos, tant humans com a tècnics i econòmics, que cal destinar per a complir amb Llei de Prevenció de Riscos Laborals. Per açò decidim crear una plataforma de gestió CAE online dissenyada especialment per a simplificar aquesta gestió i reduir costos”, ha afirmat Daniel Villanueva, del Departament Comercial d'aquesta consultora amb àmplia experiència en gestió CAE.

Sobre aquest tema, el director de Quimacova, Jesús Carretero, ha explicat que aquesta aposta per la plataforma Bia360 "s'ha decidit després de contrastar-la amb altres diferents" i observar que és “una eina fiable i que dóna bons resultats”. Aquest gestor documental "ens facilita la revisió i validació de tota la documentació necessària per a la coordinació en matèria preventiva entre dues empreses, la propietària del centre on s'executa l'activitat i la contractada per a dur-la a terme. És una mesura de seguretat més", ha assegurat Carretero.

Bia Seguridad Industrial és responsable des de fa 12 anys de la coordinació d'activitats empresarials en diferents plantes industrials importants. "Quan l'empresa titular del centre té a tercers treballant en la seua planta, ha de coordinar les activitats de les empreses concurrents per normativa, sent preceptiu, entre altres aspectes, facilitar-los informació sobre les instal·lacions, processos i els seus riscos, així com sol·licitar documentació relativa a prevenció de riscos laborals de les empreses contractistes, dels seus treballadors i de les seues màquines. Açò que sembla senzill, es complica de forma exponencial a mesura que augmenta el volum d'empreses externes treballant en el teu centre de treball”, ha indicat Daniel Villanueva.

"Ací està la utilitat de *Bia360", afig Villanueva, "plataforma online que vam crear fa tres anys per a controlar tota aquesta documentació i automatitzar processos”. Per exemple, *Bia360 crea alertes per a avisar de la caducitat de documents i incorpora control d'accessos. "És una eina que permet tenir el control en temps real sobre tota la documentació derivada de la Coordinació d'Activitats Empresarials, estalviant temps de treball de la propietat industrial”, ha destacat el CEO del Grup Bia, Manuel Mansilla.